۞ نسیم صبــــــا ۞

تو ای نسیم صبا بر به یار ما پیغام*****که چشم ما به رهت شد در انتظار سپید

۞ نسیم صبــــــا ۞

تو ای نسیم صبا بر به یار ما پیغام*****که چشم ما به رهت شد در انتظار سپید

*سبز*

  

 

با تو دیشب تا کجا رفتم     


 تا خدا وانسوی صحرای خدا رفتم     


من نمی گویم ملایک بال در بالم شنا کردند  

 


من نمی گویم که باران طلا آمد  

 


 لیک ای عطر سبز سایه پرورده  

 


ای پری که باد می بردت  

 


از چمنزار حریر پر گل پرده  

 


تا حریم سایه های سبز  

 


تا بهار سبزه های عطر  

 


تا دیاری که غریبیهاش می آمد به چشم آشنا ، رفتم  

 


پا به پای تو که می بردی مرا با خویش 

 


همچنان کز خویش و بی خویشی 

 


در رکاب تو که می رفتی 

 


هم عنان با نور  

 


در مجلل هودج سر و سرود و هوش و حیرانی 

 


سوی اقصامرزهای دور  

 


تو قصیل اسب بی آرام من ، تو چتر طاووس نر مستم  

 


تو گرامیتر تعلق ،‌ زمردین زنجیر زهر مهربان من  

 


پا به پای تو  

 


تا تجرد تا رها رفتم  

 


 غرفه های خاطرم پر چشمک نور و نوازشها  

 


موجساران زیر پایم رامتر پل بود  

 


شکرها بود و شکایتها  

 


رازها بود و تأمل بود  

 


با همه سنگینی بودن  

 


و سبکبالی بخشودن  

 


تا ترازویی که یک سال بود در آفاق عدل او  

 


 عزت و عزل و عزا رفتم  

 


چند و چونها در دلم مردند  

 


که به سوی بی چرا رفتم  

 


شکر پر اشکم نثارت باد  

 


خانه ات آباد ای ویرانی سبز عزیز من  

 


ای زبرجد گون نگین ،‌ خاتمت بازیچه ی هر باد  

 


تا کجا بردی مرا دیشب  

 


با تو دیشب تا کجا رفتم  

 

 

   مهدی اخوان ثالث

نظرات 9 + ارسال نظر
حسین چهارشنبه 3 تیر‌ماه سال 1388 ساعت 12:05 ق.ظ http://www.behtarin-jadidtarin.blogsky.com

با عرض سلام و خسته نباشید
وبلاگ خوبی داری اگه موافق هستی با هم تبادل لینک کنیم
اگه موافقی منو با اسم //{ بهترین و جدیدترین }// لینک کن بعد خبرم کن تا منم لینکت کنم ؟
متشکرم - موفق باشید
به امید دیدار

حسین چهارشنبه 3 تیر‌ماه سال 1388 ساعت 12:57 ق.ظ http://www.behtarin-jadidtarin.blogsky.com

سلام منم لینکت کردم

یه دوست! چهارشنبه 3 تیر‌ماه سال 1388 ساعت 04:04 ق.ظ

سلام [گل]
دست مریزاد و خداقوت ....
ما در http://7khatha.com هستیم. حتما سر بزنین. امکانات جالبی داره. چت روم صوتی تصویری قوی و انجمن هم داره . هر یوزر میتونه صفحه شخصی (شبیه به 360 ) داشته باشه و کلی امکانات دیگه که ارزش امتحان کردن رو داره دوست من.

[گل] به امید دیدار [گل]

فاطمه سه‌شنبه 9 تیر‌ماه سال 1388 ساعت 12:37 ق.ظ

سلام گلم
خوبی
پست کربلا رو خوندم
خوب دلو سوزوندی
هم با رفتنت
هم با این حرفات
هم با جا گذاشتن من و فائزه اینجا
ما که دلمون باهات اومد
کلیم پای آپت گریه کردم
از خدا همینجا می خوام کربلا رو قسمتم کنه
تو هم دعا کن
خودت می دونی عاشقم
قربانت
بای

قربونت بشم تو که می دونی همه ی لحظه ها رو با من بودید هم تو هم فائزه
قدر این دل شکسته رو بدون!!!
زیر قبه ی امام حسین علیه السلام و تو حرم حضرت عباس دعا کردم که تا سال تموم نشده سه تایی اون جا باشیم
مهم دلته که همه جا باهام بود

فاضل چهارشنبه 10 تیر‌ماه سال 1388 ساعت 09:45 ب.ظ

سلام آشنا
شانسی گفتم بیام وبت ببینم پست جدید داری یا نه که این شعر قشنگو دیدم.
عاشق اخوان ثالثم... عاشق شعراش... عاشق زاویه نگاهش... عاشق قاصدکش... عاشق کل شعراش!!!

من اینجا بس دلم تنگ است
و هر سازی که میبینم بد آهنگ است.
بیا ره توشه برداریم
قدم در راه بی برگشت بگذاریم
ببینیم آسمان هرکجا آیا همین رنگ است؟

یا

کسی راز مرا داند که از این رو به آن رویم بگرداند!( این شعرش شاهکاره به نظر من!)
موفق باشی
بای

فاضل سه‌شنبه 23 تیر‌ماه سال 1388 ساعت 10:24 ب.ظ http://tadaee-to.blogsky.com

سلام رفیق
اولا که آپم اونم بعد روزگاران متمادی!!:دی
دوما چقد آهنگ وبلاگت آشناس؟؟؟ بازم : دی
سوما خواستی بیا یه سر بهم بزن
.
.
.
.
خوش باشی

عطیه دوشنبه 29 تیر‌ماه سال 1388 ساعت 12:05 ب.ظ http://www.ghalbeshab.blogfa.com

سلام بر نسیم سبای عزیز:
خوبی؟ دلم برات تنگ شده بود. خیلی وقت بود نیومده بودم وبلاگم. شعری که از اخوان انتخاب کرده بودی خیلی به دلم نشست: چه قدر قشنگ این مصرع(با تو دیشب تا کجا رفتم؟).
عیدت هم مبارک ، مبعث حضرت رسول رو بهت تبریک میگم.
فعلا

مریم جمعه 6 شهریور‌ماه سال 1388 ساعت 04:04 ب.ظ http://www.kalak2007hal.blogfa.com

سلام
خوبی؟؟؟
کجایی ؟؟؟ نیستی هااا !!!

بیا که :

آپپپپپپپپپپپپپپپپپپپپپپپپپمممم

منتظرمااااااااااااااا

بدووووو

عطیه سه‌شنبه 10 شهریور‌ماه سال 1388 ساعت 10:39 ب.ظ

سلام:
خوبی عزیز دلم.
دل منم برات یه ذره شه بود. چه خبرا کم پیدایی بهتره بگم نیستی اصلا.

نماز و روزه هات هم قبول. شعری که از اخوان انتخاب کردی خیلی قشنگ بود.

موقع افطار منو فرامش نکن.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد